اخذ پذیرش و انجام خدمات دانشجویی از دانشگاه‌های معتبر فرانسه
  • 021-81090
  • شنبه تا پنجشنبه (09:00 - 17:00)

چرا باید حداقل یک زبان خارجی یاد بگیریم؟

ما در دنیایی پرشتاب و سراسر ارتباط زندگی می‌کنیم، و به این زودی‌ها تغییری در این شرایط حاصل نخواهد شد.
پیشرفت‌های تکنولوژیکی هر روز این اتصال و ارتباط را بیشتر و بیشتر می‌کنند و نیاز به یادگیری زبان دوم نیز هر روز بیش از گذشته خودنمایی می‌کند.
در ادامه به برخی از مهمترین مزایای دو زبانه (یا چند زبانه) شدن اشاره خواهم کرد.
 یادگیری حداقل یک زبان خارجی
فهرست مطالب
9 مزیت یادگیری زبان دوم
  1. آشنایی با افراد جدید
  2. کارفرمایان علاقۀ وافری به زبان دوم دارند (و اگر به زبان دوم تسلط داشته باشید، توجه ویژه‌ای به شما خواهند داشت.)
  3. زبان دوم، در دنیای امروز به مقوله‌ای کاملاً ضروری تبدیل شده است
  4. مزایای بسیاری برای مسافرت‌های خارجی دارد
  5. پس از یادگیری زبان دوم، یادگیری زبان سوم و چهارم هزار برابر ساده‌تر می‌شود.
  6. با یادگیری زبان دوم باهوش‌تر می‌شوید
  7. هوش و ذکاوت حاصل از یادگیری زبان دوم تا مدت‌ها با شما خواهد ماند.
  8. زبان دوم، خلاقیت شما را تقویت خواهد کرد.
  9. زبان دوم، اعتماد به نفس شما را بالا می‌برد.
پس، از کجا شروع کنم؟

9 مزیت یادگیری زبان دوم

  1. آشنایی با افراد جدید
یکی از خارق‌ العاده‌ترین مزایای یادگیری زبان دوم این است که درهای دیگر جهان را به روی شما باز می‌کند. از همان شروع آموزش می‌توانید آثارش را به چشم ببینید، مثلاً اگر در یک محیط گروهی آموزش می‌بینید، بلافاصله دوستان جدیدی پیدا خواهید کرد. اگر به صورت خصوصی آموزش می‌بینید، به محض ملاقات با فردی که به زبان دوم شما صحبت می‌کند، می‌توانید از آموخته‌های خود برای برقراری ارتباط با او بهره بگیرید. وقتی به زبان مادری دیگران صحبت می‌کنید، اعتمادشان را به خود جلب می‌کنید و آن‌وقت است که از شدت صداقت و رو راستی آن‌ها شگفت‌زده خواهید شد.
  1. کارفرمایان علاقۀ وافری به زبان دوم دارند (و اگر به زبان دوم تسلط داشته باشید، توجه ویژه‌ای به شما خواهند داشت.)
اگر تسلط به زبان دوم، یکی از افتخارات رزومۀ شما باشد، در دنیای امروز، شانس تان برای اشتغال بیشتر از کسانی خواهد بود که تنها به یک زبان صحبت می‌کنند.
افراد چند زبانه در جوامع متعددی قادر به برقراری ارتباط و تعامل هستند. کارفرمایان این مهارت را دارایی ارزشمندی تلقی می‌کنند، چرا که با چنین مهارتی می‌توانند با طیف وسیع‌تری از افراد و جوامع ارتباط برقرار کنند. شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های نوظهور در این عصر جدید قدم به عرصۀ بازارهای جدیدی گذاشته‌اند. اگر توانایی برقراری ارتباط با تولیدکنندگان کشورهای دیگر یا مشتریانی که به زبان مادری شما تسلط ندارند را داشته باشید، چند قدم از دیگران جلوتر خواهید بود، و این مهارت ارزش شخصی و حرفه‌ای شما را چندین برابر خواهد کرد.
ناگفته نماند که توانایی شما در صحبت کردن به زبان دوم نشان‌ دهندۀ انگیزۀ شما برای یادگیری مهارت‌های جدید است. این مهارت، پیروزی شما را در رقابت با کسانی که هنوز گامی در راستای دو زبانه شدن برنداشته‌اند، تضمین خواهد کرد.
  1. زبان دوم، در دنیای امروز به مقوله‌ای کاملاً ضروری تبدیل شده است
بسیاری عقیده دارند که همگام شدن با اقتصاد جهانی امروزی بدون چنین مهارتی تقریباً غیرممکن شده است. پس یادگیری زبان دوم، در دنیای امروز به مقوله‌ای ضروری تبدیل شده است. از آنجایی که امروزه بسیاری از مردم اهمیت یادگیری زبان دوم را درک کرده‌اند، کسانی که همچنان به یک زبان صحبت می‌کنند از قافلۀ تغییر دنیای ما به سمت جامعۀ جهانی یکپارچه و مرتبط، عقب خواهند ماند.
  1. مزایای بسیاری برای مسافرت‌های خارجی دارد
به گفتۀ لودویگ ویتگنشتاین، فیلسوف اتریشی «محدودیت‌های زبانی شما، محدودیت دنیای شما را در پی خواهد داشت». حق با اوست.
با یادگیری زبان دوم، دست شما برای انتخاب مقصد تعطیلاتتان بازتر خواهد شد. سفر به یک کشور خارجی که به زبان مردمش تسلط دارید، بسیار ساده‌تر و البته لذت‌ بخش‌تر خواهد بود. البته لازم نیست که مثل زبان مادریتان به زبان بومی آن‌ها مسلط باشید. به من اعتماد کنید. در هر کجای این کره خاکی، وقتی مردم می‌بینند که شما برای یادگیری زبان آن‌ها و برقراری ارتباط با آن‌ها وقت گذاشته‌اید، به چشم محترمانه‌تری به شما نگاه می‌کنند. بعد از جلب اعتماد، برقراری ارتباط و آشنایی با افراد جدید دیگر کار سختی نخواهد بود.
علاوه بر این، تسلط به زبانی دیگر، محرک و انگیزۀ خوبی برای بیرون کشیدن شما از خانه و حتی تمرین زبانی جدید در کشوری جدید خواهد بود.
  1. پس از یادگیری زبان دوم، یادگیری زبان سوم و چهارم هزار برابر ساده‌تر می‌شود.
وقتی شروع به یادگیری زبان دوم می‌کنید، رفته رفته متوجه می‌شوید که تکنیک‌های یادگیری زبان دوم می‌توانند برای یادگیری زبان‌های دیگر هم به کار روند.
اثرات مثبت یادگیری زبان دوم، مغز ما را برای تجزیه، تحلیل، و پردازش ساختارهای زبانی مختلف آماده می‌کند. این آمادگی مختص یادگیری زبان دوم نیست، بلکه مهارتی است که می‌توانید برای یادگیری هر زبان دیگری از آن بهره بگیرید.
با تکرار این فرایند، توانایی شما برای آموختن چندین زبان بیشتر و بیشتر خواهد شد. این پدیده «آگاهی فرازبانی» نام دارد، یعنی مغز شما تکنیک‌های یادگیری یک زبان را شناسایی نموده و آن‌ها را به چند مرحله تقسیم کرده و برای یادگیری زبان‌های دیگر به کار می‌برد. پس از یادگیری زبان دوم، حافظۀ عضلانی شما نیز بیشتر می‌شود. مغز شما با افزایش آگاهی از نحو، دستور زبان، و ساختار جمله، نحوۀ یادگیری و ساختار زبان‌های مختلف را درک می‌کند.
  1. با یادگیری زبان دوم باهوش‌تر می‌شوید
یادگیری زبان دوم هم حافظۀ شما را بهبود می‌بخشد و هم دامنۀ توجه تان را افزایش می‌دهد. فرایند دو زبانه شدن، مغز شما را فعال می‌کند، برای تمرکز هرچه تمام‌تر شما را به چالش می‌کشد، و مهارت‌های حل مسئله‌تان را تقویت می‌کند.
اغلب می‌بینیم که دانش‌آموزان دو زبانه نمرات بهتری را نسبت به دانش‌آموزان تک‌ زبانه کسب می‌کنند، به ویژه در آزمون‌های ادبیات و ریاضی. با کسب توانایی تحلیل زبان دوم، توانایی انجام چندین کارِ همزمان را هم بهبود می‌بخشید. بنابر تحقیقات، افراد دو زبانه منطقی‌تر از افراد یک زبانه‌ هستند، مهارت‌های تصمیم‌گیری بهتری دارند، و درک و آگاهی آن‌ها نسبت به محیط اطراف به طرز قابل‌توجهی بالاتر است.
یادگیری زبان دوم حتی زبان مادری شما را هم بهبود می‌بخشد، چرا که با یادگیری زبان دوم مکانیک و ساختار پشت تمام زبان‌ها را می‌آموزید، نه فقط ساختار مربوط به زبان جدید را.
  1. هوش و ذکاوت حاصل از یادگیری زبان دوم تا مدت‌ها با شما خواهد ماند.
بنابر تحقیقات، دو زبانه بودن تا سال‌ها از اثرات آلزایمر و زوال عقل جلوگیری می‌کند. افراد دو زبانه، فارغ از سطح تحصیلات، جنسیت، یا شغلشان حدود 4 سال و نیم دیرتر از افراد تک زبانه، آلزایمر و زوال عقل را تجربه می‌کنند.
نتایج مطالعات آکادمی عصب‌شناسی آمریکا نشان می‌دهد که فراگیری بیش از یک زبان، میزان مسیرهای عصبی در مغز را افزایش داده و به این ترتیب اجازۀ پردازش اطلاعات از طریق کانال‌های متنوع‌تری را صادر می‌کند. علاوه بر این، چند زبانه بودن، فارغ از سن و تحصیلات زبان‌آموز، رشد بخش‌های اجرایی مغز را بهبود می‌بخشد.
  1. زبان دوم، خلاقیت شما را تقویت خواهد کرد.
نتایج دیگر مطالعات نشان می‌دهند که افراد چند زبانه خلاق‌تر از افراد تک زبانه هستند. یادگیری زبان دوم نه تنها توانایی شما برای حل مسائل و تفکر منطقی‌تر را افزایش می‌دهد، بلکه به یادگیری کلمات و عبارات جدیدی نیز می‌انجامد.
بهبود سطح مهارت‌های زبان دوم، دایرۀ واژگان شما را افزایش می‌دهد. علاوه بر آن، مهارت تفکر و توانایی شناسایی راهکارهای مختلف برای حل یک مسئله را در شما بهبود می‌بخشند.
  1. زبان دوم، اعتماد به نفس شما را بالا می‌برد.
با آموختن زبان دوم، باور و اعتماد به خودتان بیشتر خواهد شد. بله شما می‌توانید، و با آموختن این مهارت جدید باور می‌کنید که می‌توانید.
با تسلط بر مهارتی جدید، اعتمادبه‌نفس شما افزایش می‌یابد. یادگیری زبان دوم نیز درست مثل هر مهارت جدید دیگری اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد. باور کنید که اعتماد به‌ نفس شما را جذاب‌تر خواهد کرد. تکنیک‌های لازم برای فراگیری زبان دوم، باعث روشن‌ فکرتر شدن شما خواهند شد.
یکی از راهکارهای ضروری برای تسلط بر زبان دوم، مکالمه با بومی‌ زبانان است. اگر خجالتی هستید و آشنایی با دیگران برایتان دشوار است، حالا دیگر بهانۀ خوبی دارید. تمرین مهارت‌های گفتاری تان دریچه‌ای عالی برای یافتن دوستان جدید، گسترش افق‌ها، و همچنین گسترش تجربیات زندگی تان خواهد بود. همۀ این‌ها به کنار، من که خیلی دلم می‌خواهد جذاب‌تر به‌نظر برسم، شما چطور؟

پس، از کجا شروع کنم؟
خوشبختانه، روزهایی که تنها راه یادگیری زبان دوم این بود که در کشوری خارجی سرگردان شوید یا به کلاس‌های زبان دبیرستان برگردید، گذشته است (راستش را بگویید، اصلاً این روش‌ها به دردی هم می‌خوردند؟) امروزه، برای مهارت یافتن در زبان دوم، کلاس‌ها و آموزش‌های آنلاین به کمک شما می‌آیند.
اپلیکیشن Duolingo یکی از راهکارهای محبوب برای یادگیری زبان دوم است. این اپلکیشن، برنامۀ کاربردی ویژه‌ای برای یادگیری زبان در اختیارتان قرار می‌دهد.
FluentU هم گزینۀ دیگری برای یادگیری زبان دوم است، اگر برای یادگیری زبان دوم، کلیپ‌های فیلم، تبلیغات، موزیک ویدئو، و سایر رسانه‌های واقعی را ترجیح می‌دهید، این گزینه مناسب شماست.
مهم تصمیم شما برای یادگیری زبان دوم است، نه ابزاری که از آن استفاده می‌کنید. فقط برای یادگیری قدم بردارید، پشیمان نخواهید شد!

  • پانزده دلیل مهم برای یادگیری زبان فرانسوی

    از بین همه‌ی زبان‌های موجود، زبان فرانسوی محبوب‌ترین زبان برای یادگیری است. این زبان در سراسر جهان موردعلاقه قرارگرفته شده است. علاوه بر اینکه یادگیری زبان دوم، قدرت حافظه‌ی شمارا افزایش می‌دهد، پتانسیل اقتصادی زبان فرانسه سبب یک تأثیر چشم‌گیر در زندگ...
  • پنج دلیل برای یادگیری تلفظ انگلیسی

    ممکن است دوست داشته باشید که مانند انگلیسی‌زبانان صحبت کنید و یا اینکه قصد داشته باشید که تجارت خود را بهبود ببخشید و یا اینکه از مزایای لهجه انگلیسی خود بهره ببرید.  برای همه این کارها باید بتوانیم که انگلیسی را مانند کسایی که زبان مادری‌شان است، تلفظ...
  • ده نصیحت زبان‌آموزان زبان فرانسوی برای تازه‌کاران

    مطابق بیانات انجمن  Talk in French در طی یک نظرسنجی از زبان آموزان زبان فرانسه در فیس‌بوک، که بهترین توصیه‌ای که تابه‌حال در مورد نحوه یادگیری زبان فرانسوی داشته‌اند چه بوده است؟ می‌خواهیم به بررسی نظرات پرتکرار بپردازیم . حال، قصد داریم به بررسی نکات م...
  • آزمون دولینگو چیست؟

    آزمون دولینگو ، یک آزمون اندازه‌گیری تسلط بر زبان انگلیسی است که اغلب برای دانشجویان بین‌المللی توصیه می‌شود. این آزمون سبب می‌شود که آنچه یک دانشجوی بین‌الملل برای نشان دادن سطح انگلیسی خود لازم دارد، کاملاً مشخص شود . آزمون دولینگو، یک آزمون برای سنج...
  • راهنمای جامع نوشتن یک مقاله کوتاه به زبان انگلیسی (مناسب برای بخش رایتینگ)

    تمام آنچه هنگام نوشتن یک مقاله زبان انگلیسی به آن نیاز پیدا می‌کنید را در اینجا بررسی می‌کنیم. برای داشتن یک نمره خوب در آزمون‌های زبان بخش رایتینگ شما نیاز دارید که تمرین بسیاری انجام دهید و چه‌بهتر این موضوع را فراتر از یک آزمون در نظر بگیرید تا بت...
  • 10 زبان سخت دنیا

    در دنیا بیش از ۶ هزار گویش متفاوت وجود دارد که مشتق گرفته از نزدیک ۲۰۰ زبان مختلف دنیا است. ممکن است بسیاری از افراد متوجه سختی زبان مادری خود نباشد اما هنگامی‌که یک فردی که قصد یادگیری زبان دوم را دارد و سعی می‌کند که زبان دیگری را یاد بگیرد متوجه می...
X

جهت ارتباط با واحد آموزش مجازی روی کارشناس مربوطه کلیک نمایید.
تلفن: 81090 - 021

      ارتباط و مشاوره رایگان (WhatsApp)
Close and go back to page