اخذ پذیرش و انجام خدمات دانشجویی از دانشگاه‌های معتبر فرانسه
  • 021-81090
  • شنبه تا پنجشنبه (09:00 - 17:00)

10 راهکار برای بهبود دایرۀ لغات انگلیسی

یادگیری کلمات انگلیسی جدید، مهم‌ترین مقوله در یادگیری زبان جدید است، پس به‌جای دستور زبان، توجه تان را روی راهکارهایی برای بهبود لغات جدید معطوف کنید. ازآنجایی‌که امروزه، زبان انگلیسی در تمام دنیا موردتوجه ویژه‌ای قرارگرفته است، یافتن راهی برای بهبود کلمات انگلیسی نسبتاً ساده است. پس همین حالا ذهن تان را آماده کنید، چون قرار است به جادۀ یادگیری کلمات انگلیسی سفر کنیم. شاید دانشجوی زبان انگلیسی باشید، شاید هم در تعطیلات تابستانی به سر می‌برید، شاید هم اصلاً دانشجو نیستید، هیچ فرقی ندارد، درهرصورت این 10 راهکار مسیری مطمئن برای رشد و غنی‌سازی کلمات انگلیسی شما هستند.
راهکار برای بهبود دایره لغات انگلیسی
  1. برای خودتان یک لغت‌نامۀ شخصی داشته باشید.
برای شروع می‌خواهیم سری به مدارس قدیمی‌مان بزنیم. دورۀ ابتدایی را خاطرتان هست؟ همان روزهایی که اولین کلاس‌های انگلیسی‌تان را می‌گذراندید، و هر کلمات انگلیسی جدیدی که به گوشتان می‌رسید را در یک دفترچه یادداشت می‌کردید؟ بسیار خب، این‌یکی از کارآمدترین راهکارهای یادگیری کلمات انگلیسی جدید و پیگیری پیشرفت تان است. یک دفترچۀ یادداشت جدید برای خودتان بخرید، حتی می‌توانید از بخش یادداشت تلفن هم استفاده کنید، و هر کلمات انگلیسی جدیدی که به گوشتان خورد را در آن یادداشت نمایید.
  1. تکرار، تکرار، تکرار
در مرحلۀ بعد، باید حفاری‌مان را عمیق و عمیق‌تر کنیم. حتماً شنیده‌اید که تکرار مادر یادگیری است. بله همین‌طور است، به همین سادگی. مغز انسان از الگوهای تکرار برای تقویت معنا و یادگیری هر مقولۀ جدیدی استفاده می‌کند. یادگیری کلمات انگلیسی جدید از اهمیت بالایی برخوردار است، و البته باید دائماً از این کلمات انگلیسی جدید بهره بگیرید تا از تجربۀ یادگیری‌تان نهایت استفاده را برده و از بازی حذف نشوید.
  1. لغات جدید را برای خودتان معنادار کنید
بنابر تحقیقات، مغز ما زمانی مفاهیم کلامی جدید را بهتر درک می‌کند که به یک تصویر یا مفهومی دیگر مرتبط باشند. برای مثال، بعد از یادگیری واژۀ temperament (به معنای خون‌گرمی)، می‌توانید برای به خاطر سپردنش آن را به temperature (به معنای درجه حرارت و گرما) پیوند دهید. مهم‌تر از آن اینکه با این ارتباط می‌توانید معنای آن را راحت‌تر به خاطر بسپارید. لازم نیست که این واژگان واقعاً باهم مرتبط باشند، کافی است که واژۀ قدیمی، به هر نحوی شما را به یاد واژۀ جدید بیندازد، خواه از لحاظ معنایی، خواه تلفظ، یا هر چیز دیگری.
  1. مطالعه کنید
این راهکار نیاز به توضیح چندانی ندارد. مطالعه یکی از بهترین راه‌ها برای یافتن واژگان جدید است. تا حد امکان سعی کنید مطالب مختلفی را بخوانید. از کتاب‌ها، روزنامه‌ها، مجلات و غیره برای یافتن انواع جدیدی از واژگان بهره بگیرید.
  1. واژگان را در متن تجزیه‌ و تحلیل کنید
خودتان را محک بزنید. برای یافتن معنای کلمات انگلیسی جدید بی‌درنگ سراغ لغت‌نامه نروید. در عوض، معنی آن را بر اساس متن حدس بزنید. فقط کافی است که بعد از رسیدن به واژه‌ای جدید، همین‌طور به خواندن متن ادامه دهید. آن‌ وقت می‌بینید که حدس معنای آن، آن‌قدرها هم سخت نیست. این روشی پیشرفته برای تسلط بر واژگان جدید است، و قطعاً ارزش امتحان کردن را دارد.
  1. مشاهده کنید
وقتی به تعداد مشخصی واژه در لغت‌نامۀ خود رسیدید، به دنیای اطرافتان نگاهی انداخته و نمونه‌هایی برای کاربرد آن‌ها پیدا کنید. برای مثال، به آهنگ‌ها، فیلم‌ها، روزنامه‌ها، و غیره توجه کنید. ببینید که این واژه‌های جدیدتان کجا و چگونه به کار می‌روند. این روش بسیار مفید است، با این کار نه‌ تنها به زمینه‌ای که این واژگان جدید در آن استفاده می‌شود پی می‌برید، بلکه می‌توانید ترکیب‌های مختلف با این کلمات انگلیسی جدید را نیز مشاهده کنید. این‌ها مهارت‌هایی هستند که با ورق زدن دیکشنری به دست نمی‌آیند. یادگیری زمان مناسب و نحوۀ استفاده از هر لغت در واقع مهم‌تر از دانستن معنای آن‌ است.
  1. از بازی‌ها و برنامه‌های مختلف استفاده کنید
این روش احتمالاً رایج‌ترین روش یادگیری کلمات انگلیسی جدید و تسلط بر زبان‌های جدید در بین زبان‌آموزان امروزی است. اکثر برنامه‌های یادگیری زبان، مانند Duolingo، Memrise، یا QuizUp واژگان‌محور هستند و از تکرار و الگوهای رفتاری برای کمک به فرایند یادگیری شما و به حداقل رساندن زمان و تلاشتان بهره می‌گیرند. این برنامه‌ها به‌راحتی در دسترس شما قرار می‌گیرند و معمولاً محدودیت زمانی ندارند. پس فقط کافی است قصد یادگیری داشته باشید، این برنامه‌ها بستر لازم برای یادگیری را برایتان فراهم می‌کنند.
پس برای یادگیری به هیچ انگیزۀ عجیب‌وغریبی نیاز ندارید. فقط کافی است مثل همیشه از تلفن استفاده کنید و در عین‌ حال چیز جدیدی یاد بگیرید. انجام برخی بازی‌های رومیزی مانند Scrabble و Crosswords نیز به انجام این ترفند کمک می‌کنند.
در کل، تمام رقابت‌های تعاملی، چه در بازی‌های رومیزی و با دوستانتان، و چه در بازی‌های کامپیوتری، سرعت شما برای به خاطر سپردن و حفظ واژگان جدید را افزایش داده و در عین‌ حال تجربۀ کلی یادگیری لغات جدید را ساده‌تر و لذت‌ بخش‌تر می‌کنند.
  1. ازآنچه آموخته‌اید دائماً استفاده کنید
تمرین لغات جدید را صرفاً به استفاده از برنامه‌های یادگیری زبان و تکرار سادۀ آن‌ها محدود نکنید. تسلط واقعی زمانی اتفاق میافتد که از کلمات انگلیسی جدید در محیطی واقعی استفاده کنید. در گفت‌وگوها شرکت کنید. و در حین انجام این کار، آن کلمات جدید را در جایی مناسب استفاده کنید. با این کار هم اعتماد به‌ نفستان بیشتر می‌شود، و هم تکرار و تمرینتان.
  1. انگیزۀ خود را حفظ کنید
حفظ انگیزه درواقع یکی از عناصر اصلی یادگیری هر مهارت جدیدی است، به‌ خصوص یادگیری زبان. ما در مورد انگیزه صحبت می‌کنیم. برای ارتقای دایرۀ لغاتتان باید انگیزۀ یادگیری لغات جدید را داشته باشید. این انگیزه کاملاً درونی است، این انگیزه همان چیزی است که شما را به سمت پیشرفت و پیگیری مداوم هدفتان سوق می‌دهد. پس انگیزۀ خود را تقویت کنید.
  1. هدف‌گذاری کنید
آخرین مرحله از لیست ما، چیزی است که بیشتر زبان‌آموزان در آن شکست می‌خورند و همین شکست باعث می‌شود که انگیزۀ یادگیری کلمات انگلیسی جدید را ازدست‌داده و یا حتی فرآیند یادگیری را به‌طور کامل رها کنند. برای اجتناب از چنین مسائلی، تعداد کلمات جدید خاصی را به‌عنوان هدف روزانه یا ماهانه خود تعیین کنید.
یادگیری یک‌زبان جدید، مانند کاشت بذر برای رشد گیاهی جدید است. باید آن را دائماً آبیاری کنید. این فرایند به تمام توجه شما نیاز دارد و چیزی نیست که یک‌ شبه محقق شود. در ابتدا هدفتان را روی تعداد لغات جدید کمتری معطوف کنید و رفته‌ رفته، با پیشرفتتان، تعداد کلمات را افزایش دهید. با این کار می‌توانید پیشرفت خود را به‌ وضوح دنبال کنید.
می‌گویند که سخن نقره است و سکوت طلا.
می‌دانید چه چیزی این اصطلاح را بر سر زبان‌ها انداخته است؟ اینکه دقیقاً چه زمانی باید از چه لغتی استفاده کنیم. بعد از تمرین و تسلط بر آموخته‌هایتان، به سکوت بسنده نکنید، بلکه کلمات انگلیسی یاد گرفته‌شده مناسب را در زمان مناسب به کار ببرید.
ما اینجاییم که به شما کمک کنیم! موفق باشید.

  • پانزده دلیل مهم برای یادگیری زبان فرانسوی

    از بین همه‌ی زبان‌های موجود، زبان فرانسوی محبوب‌ترین زبان برای یادگیری است. این زبان در سراسر جهان موردعلاقه قرارگرفته شده است. علاوه بر اینکه یادگیری زبان دوم، قدرت حافظه‌ی شمارا افزایش می‌دهد، پتانسیل اقتصادی زبان فرانسه سبب یک تأثیر چشم‌گیر در زندگ...
  • پنج دلیل برای یادگیری تلفظ انگلیسی

    ممکن است دوست داشته باشید که مانند انگلیسی‌زبانان صحبت کنید و یا اینکه قصد داشته باشید که تجارت خود را بهبود ببخشید و یا اینکه از مزایای لهجه انگلیسی خود بهره ببرید.  برای همه این کارها باید بتوانیم که انگلیسی را مانند کسایی که زبان مادری‌شان است، تلفظ...
  • ده نصیحت زبان‌آموزان زبان فرانسوی برای تازه‌کاران

    مطابق بیانات انجمن  Talk in French در طی یک نظرسنجی از زبان آموزان زبان فرانسه در فیس‌بوک، که بهترین توصیه‌ای که تابه‌حال در مورد نحوه یادگیری زبان فرانسوی داشته‌اند چه بوده است؟ می‌خواهیم به بررسی نظرات پرتکرار بپردازیم . حال، قصد داریم به بررسی نکات م...
  • آزمون دولینگو چیست؟

    آزمون دولینگو ، یک آزمون اندازه‌گیری تسلط بر زبان انگلیسی است که اغلب برای دانشجویان بین‌المللی توصیه می‌شود. این آزمون سبب می‌شود که آنچه یک دانشجوی بین‌الملل برای نشان دادن سطح انگلیسی خود لازم دارد، کاملاً مشخص شود . آزمون دولینگو، یک آزمون برای سنج...
  • راهنمای جامع نوشتن یک مقاله کوتاه به زبان انگلیسی (مناسب برای بخش رایتینگ)

    تمام آنچه هنگام نوشتن یک مقاله زبان انگلیسی به آن نیاز پیدا می‌کنید را در اینجا بررسی می‌کنیم. برای داشتن یک نمره خوب در آزمون‌های زبان بخش رایتینگ شما نیاز دارید که تمرین بسیاری انجام دهید و چه‌بهتر این موضوع را فراتر از یک آزمون در نظر بگیرید تا بت...
  • 10 زبان سخت دنیا

    در دنیا بیش از ۶ هزار گویش متفاوت وجود دارد که مشتق گرفته از نزدیک ۲۰۰ زبان مختلف دنیا است. ممکن است بسیاری از افراد متوجه سختی زبان مادری خود نباشد اما هنگامی‌که یک فردی که قصد یادگیری زبان دوم را دارد و سعی می‌کند که زبان دیگری را یاد بگیرد متوجه می...
X

جهت ارتباط با واحد آموزش مجازی روی کارشناس مربوطه کلیک نمایید.
تلفن: 81090 - 021

      ارتباط و مشاوره رایگان (WhatsApp)
Close and go back to page