اخذ پذیرش و انجام خدمات دانشجویی از دانشگاه‌های معتبر فرانسه
  • 021-81090
  • شنبه تا پنجشنبه (09:00 - 17:00)
 یادگیری یک زبان جدید باعث گشایش دنیای کاملی از تجربیات و فرصت‌های  جدید محرک شده، مانند ارتباط با افراد و فرهنگهای مختلف و پیشرفت شغلی و همچنین تحصیل در خارج از کشور اشاره کرد.
اما به دلیل دارا بودن بسیاری از زبان های مختلف برای انتخاب، چگونه تصمیم می‌گیرند که زمان خود را برای تسلط بر کدام یک صرف کنند؟
گرچه هریک از زبان های خارجی در سراسر دنیا با مجموعه‌ای از چالش‌های منحصر به فردی همراه است، اما به طور کلی مهارت برخی از زبان ها باعث تسلط آسان‌تر انگلیسی زبانان خواهد بود.
زبان‌هایی که بیشتر با زبان انگلیسی مرتبط و ویژگی و کیفیت خاصی دارند درک آنها را برای انگلیسی زبانان آسان‌تر می‌کند. این ها شامل مواردی مانند: ساختار جمله، واژگان اهنگ ها و صداها و همچنین سیستم نوشتاری میباشد.

  ساده ترین زبان ها برای یادگیری انگلیسی زبانان

بنابراین، اینکه یادگیری یک زبان برای فردی آسان‌ و یا دشوار بودن آن بستگی به زبان‌هایی که از پیش بر آن مسلط بودید و آشنایی داشتید نیز بستگی دارد. به یاد داشته باشید که زمان برای یادگیری زبان نیز تحت تاثیر عوامل مختلفی نیز قرار می‌گیرد.
آیا به دنبال پی بردن به اینکه به کدام یک از زبانها تسلط بیشتری را دارید هستید؟

در این مقاله ۱۵ زبان ساده جهت یادگیری براي انگلیسی زبانان ذکر شده است. با این وجود،شما قادر به استفاده از راهنمای کلی که از داده های موسسه خدمات خارجی برای رتبه بندی که چالش برانگیز وجود دارد هستید.

۱- زبان فریزلند (هلند)
تصور می‌شودکه زبان فریزی که مربوط به یکی از گویش کشور هلند میباشد یکی از نزدیک ترین زبانها به زبان انگلیسی است و به همین دلیل برای یادگیری انگلیسی زبانان بسیار آسان است، عبارت فریزی مربوط به قرون وسطی میباشد و به آن نیز فریزیا گفته می‌شود. این زبان از سه گویش تشکيل می‌شود که در حال حاضر نیز در کشورهای هلند و آلمان به کار گرفته می‌شود.
زبان انگلیسی و فریزی شباهت زیادی را از لحاظ ساختارجمله و واژگان دارا می‌باشند به عنوان مثال کلمه"صبح بخیر" در گویش فریزی غربی به صورت Goeie moarn  ترجمه می‌شود.
از آنجایی که این زبان تنها توسط حدود ۵۰۰۰۰۰ نفر صحبت و درک می‌شود یادگیری آن نیز کمتر میباشد مگر اینکه قصد مهاجرت به استان‌هایی با این زبان نیز هستند باشد.

 

زبان فریزلند (هلند)

۲- زبان هلندی
هلندی نیز مانند فریزی با انگلیسی ارتباط نزدیک دارد. این زبان شباهت های زیادی با انگلیسی به خصوص زمانی که  صحبت از واژگان می شود نیز دارد. به عنوان مثال، کلماتی مانند "پلاستیک"، "آب" و "لامپ" در هر دو زبان هلندی و انگلیسی یکسان هستند. چالش برانگیزترین جنبه این زبان برای انگلیسی زبانان احتمالاً تلفظ خواهد بود.
در بلژیک، فلاندری، که لهجه ای ست که در منطقه فلاندر در واقع با هلندی یکسان است وجود دارد. اگر چه در مورد تلفظ، واژگان و اصطلاحات تفاوت هایی وجود دارد، هلندی زبانان به راحتی می توانند زبان فلاندی را درک کنند.

زبان هلندی توسط حدود 24 میلیون نفر در سراسر جهان صحبت می شود و اگر شما قصد کار و زندگی در هلند یا یکی از کشورهای دیگری مانند سورینام، آروبا یا آنتیل هلندی دارید که در آن زبان رسمی است، یادگیری این زبان بسیار ارزشمند خواهد بود.

زبان هلندی

۳-زبان نروژی
همانند انگلیسی، نروژی یا "نورسکی" یک زبان آلمانی ست که یادگیری آن را برای انگلیسی زبانان بسیار ساده است. این زبان از نظر واژگان نقاط اشتراک کمی را داراست و برخلاف برخی از زبان های آلمانی، تلفظ اکثر کلمات نروژی نسبتاً ساده است.
در بیشتر موارد، ساختار جمله اگر چه به صورت یکسان نیست اما  کاملاً با زبان انگلیسی قابل مقایسه است.

زبان نروژی توسط حدود 5 میلیون نفر در جهان  صحبت می شود، این زبان که ریشه در نورس قدیم دارد، می تواند یک زبان گیرا برای مطالعه باشد و تسلط به زبان نروژی به شما امکان دسترسی بیشتر به فرهنگ غنی ادبی و اساطیر این کشور را نیز  می دهد.

زبان نروژی

اگرچه  زبان اسپانیایی یک زبان رومی است تا یک زبان آلمانی، یادگیری آن برای انگلیسی زبانان نسبتاً آسان است زیرا بسیاری از کلمات انگلیسی از لاتین نیز  سرچشمه می گیرند.  اسپانیایی نیز از همان الفبای انگلیسی استفاده  و بسیاری از کلمات دقیقاً همانطور که املا می شوند تلفظ می شوند.
یکی دیگر از مزایای زبان اسپانیایی برای انگلیسی زبانان این است که ساختار جمله نه تنها به زبان انگلیسی شباهت دارد، بلکه به اندازه زبان انگلیسی دشوار نیست، به این معنی که اغلب راه های مختلفی وجود دارد که یک جمله را می توان در کنار هم قرار داد.

اگر به دنبال یادگیری زبانی هستید که تجارب سفر و قابلیت استخدام شما را افزایش دهد، یادگیری آنلاین زبان اسپانیایی می‌تواند یک انتخاب بی نظیر باشد. این یکی از رایج ترین زبان های جهان است که حدود 534 میلیون گویش در سراسر جهان پراکنده هستند.

زبان اسپانیایی

۵-زبان پرتغالی
پرتغالی توسط حدود 234 میلیون نفر در سراسر جهان صحبت می شود که این زبان رسمی پرتغال و برزیل و همچنین شش کشور آفریقایی از جمله آنگولا، کیپ ورد و موزامبیک است که آن را به زبان دوم بسیار کارآمدی تبدیل می کند.
زبان پرتغالی مانند اسپانیایی از لاتین سرچشمه گرفته و از همان الفبای زبان انگلیسی استفاده می کند که به انگلیسی زبانان در هنگام یادگیری آن مزیت کمی می دهد.

نکته شایان ذکر این است که تفاوت های مشخصی بین پرتغالی اروپایی و پرتغالی برزیلی وجود دارد. در واقع، بسته به نوع زبان پرتغالی که در حال یادگیری هستید، همه چیز از تلفظ تا واژگان ممکن است متفاوت باشدکه  البته بستگی به چگونگی استفاده آن نیز دارد.
زبان پرتغالی

زبان ایتالیایی یکی دیگر از زبان های افسانه ایست که انگلیسی زبانان می توانند به راحتی به آن مسلط شوند. در واقع، واژگان ایتالیایی به طور گسترده در انگلیسی وجود دارد و احتمالاً از قبل با کلمات ایتالیایی بیشتر از آنچه تصور می‌کنید آشنا هستند.
زبان ایتالیایی و انگلیسی در اکثر موارد از نظر ساختار جمله  و تلفظ وجه مشترکی دارند.

ایتالیایی زبان اصلی حدود 64 میلیون نفر است، و گرچه به اندازه اسپانیایی یا پرتغالی استفاده نمی شود، اما همچنان در بسیاری از کشورهای خارج از ایتالیا، از جمله در سوئیس، کرواسی، اسلوونی و حتی آرژانتین صحبت می شود.
زبان ایتالیایی

زبان فرانسوی یکی از پرگویش ترین زبانها در جهان است که حدود 77 میلیون نفر به  عنوان زبان اول و 203 میلیون نفر به عنوان زبان دوم صحبت می کنند. همچنین زبان رسمی 29 کشور از جمله سوئیس، لوکزامبورگ، سیشل و رواندا است.
به دلیل تلفظ تا حدی مشکل , یادگیری فرانسوی می تواند کمی چالش برانگیزتر از سایر زبان های افسانه ای مانند اسپانیایی و ایتالیایی باشد. به عنوان مثال، "Et tois?" (و شما؟) به صورت "Ay twah" و "Pouvez-vous?" (می توانید؟) به صورت "Poo vay voo" تلفظ می شود.

با این حال، زبان فرانسوی شباهت های زیادی  به خصوص از لحاظ واژگان به زبان  انگلیسی دارد. این بدان معنی است که انگلیسی زبانان به راحتی می‌توانند یادگیری داشته باشند.
زبان فرانسوی

۸- زبان سوئدی
سوئدی توسط حدود 10 میلیون نفر صحبت می شود، که بیشتر این تعداد درهمان کشور سوئد زندگی می کنند اما برخی از مردمان فنلاند نیز به این زبان تسلط دارند.

یادگیری زبان سوئدی برای انگلیسی زبانان آسان تر است، زیرا باز هم، این یک زبان آلمانی است. اگرچه تسلط بر تلفظ ممکن است کمی دشوار باشد، قوانین دستور و ساختار جمله این زبان  خیلی پیچیده نیستند، اما شایان ذکر است که یک سری پیچیدگی از لحاظ مصوت در این زبان اسکاندیناوی نیز وجود دارد.

زبان سوئدی

۹- زبان رومانی
رومانیایی زبانی است که شاید انتظار دیدن آن را در این لیست نداشتید اما این زبان توسط کشورهای اسلاوی زبان احاطه شده است،  که زبان رومانیایی در واقع یک زبان رومی است و از واژگان مشابه ایتالیایی، اسپانیایی و فرانسوی استفاده می کند.
به طورکلمه مثال، "La revedere" که برای خداحافظی استفاده می شود، شبیه به "Arrividerci" ایتالیایی است، و عذرخواهی "Scuză-mă" شبیه به "Excusez-moi" فرانسوی است. همچنین دارای یک زبان آوایی است، که یعنی بیشتر کلمات به همان شکلی که تلفظ می شوند نوشته می شوند.

البته، چند جنبه پیچیده تر از جمله تفاوت های گرامری و حروف نیز وجود دارد اما، به طور کلی، رومانیایی، که توسط حدود 30 میلیون نفر صحبت می شود، عمدتا در رومانی و مولداوی فراگیری یادگیری آن بسیار آسان است.
زبان رومانی

۱۰- زبان دانمارکی
زیان دانمارکی یک زبان آلمانی است که حدود 6 میلیون نفر به این زبان صحبت می کنند که بیشتر آن ها در دانمارک زندگی می کنند. مانند نروژی و سوئدی، قوانین گرامری نسبتاً ساده و واژگان زیادی دارد که برای انگلیسی زبانان آشنا خواهد بود.
به عنوان مثال، "Gode tidende" بسیار شبیه "خبر خوب" است و کلمه "dyre" که به معنای "گران است" است، مشابه کلمه "عزیز" است که در انگلیسی زمانی استفاده می شود که چیزی بیش از حد گران در نظر گرفته شود. اما به دلیل تلفظ چالش برانگیزتر، دانمارکی ساده ترین زبان اسکاندیناوی برای یادگیری محسوب نمیشود.

با این وجود، اگر قصد ماندن برای مدت طولانی تری در دانمارک را دارید، یادگیری زبان محلی به سادگی بهترین راه برای ارتباط برقرار کردن کامل در فرهنگ منحصر به فرد این کشور و ایجاد ارتباطات عمیق تر است.
زبان دانمارکی

۱۱- زبان آلمانی
زبان آلمانی همانطور که از نامش پیداست یک زبان ژرمنی است.  شباهت های زیادی  از جمله الفبای مشترک، ساختار جمله قابل مقایسه و واژگان آشنا با زبان انگلیسی دارد. به عنوان مثال , کلمات روزمره آلمانی مانند " Wasser , " ( آب ) " Apfel , " ( سیب ) و " Fisch " ( ماهی ) بسیار شبیه به معادل های انگلیسی خود هستند.
یکی از جنبه‌های آلمانی که انگلیسی زبان‌ها با آن مشکل دارند، تلفظ آن است، به‌ویژه وقتی صحبت از واژه‌های مرکب طولانی‌تری مانند «Fremdschämen» (ترسیدن) یا «Verschlimmbessern» (برای بدتر کردن یا تشدید کردن) باشد.

اگرچه درک زبان آلمانی برای انگلیسی زبانان به آسانی هلندی یا نروژی نیست، لیکن یادگیری آن زبان بسیار مفید است، زیرا بیش از 100 میلیون نفر در سراسر اروپای مرکزی از جمله در اتریش، سوئیس و لوکزامبورگ به آن زبان صحبت می کنند.
زبان آلمانی

۱۲-زبان اندونزیایی
زبان اندونزیایی با بیش از 40 میلیون زبان مادری و150 میلیون غیر بومی زبان یکی از رایج ترین زبان های جهان است. به عنوان یک زبان آسترونیزی، اندونزیایی با زبان‌های ژرمنی و رومی در این فهرست تفاوت زیادی دارد، اما در واقع یادگیری آن برای انگلیسی‌ زبانان به طرز عجیبی ساده میباشد.

زبان اندونزیایی یک زبان آوایی است، به این معنی که کلمات همانطور که به نظر می رسند املا می شوند. ساختار جمله اندونزیایی نیز مشابه انگلیسی  و قواعد گرامری آن نسبتاً ساده است. به عنوان مثال، برای تغییر یک کلمه مفرد به جمع، تنها باید کلمه مورد نظر را تکرار و‌یا یک کلمه اضافی دیگر نیزاضافه کنید.

زبان اندونزیایی

۱۳-زبان مالایا (مالزی)
زبان مالایی توسط بیش از 200 میلیون نفر در سراسر آسیای جنوب شرقی صحبت می شود. مانند اندونزیایی، این زبان یک زبان استرالیایی ست، در واقع شباهت های زیادی با اندونزیایی دارد زیرا تنوع مشابهی از زبان در اندونزی، برونئی و سنگاپور استفاده می شود.
اما، اگرچه مالایی و اندونزیایی زبانان به طور کلی می توانند یکدیگر را درک کنند، تفاوت هایی از نظر املا، تلفظ و واژگان وجود دارد، به طوری که مالایی بیشتر بر اساس کلمات قرضی انگلیسی است، و اندونزیایی ها دارای کلمات قرضی بیشتری از هلندی نیز می‌باشند.

زبان مالایی به طور گسترده ای به عنوان یکی از آسان ترین زبان های آسیایی برای یادگیری در نظر گرفته می شود، زیرا قوانین دستوری و تلفظ های ساده ای را داراست. البته، مانند هر زبان دیگری، واژگان جدید زیادی برای یادگیری وجود خواهد داشت، اما اگر نیاز به زمان زیادی را برای گذراندن در آسیای جنوب شرقی دارید، این زبان دوم بسیار پر کاربردی میباشد.
زبان مالایا (مالزی)

۱۴-زبان سواحیلی
زبان سواحیلی یک زبان بانتو و زبان دوم بسیار مفید دیگری است که به طور گسترده در شرق آفریقا از جمله کنیا، اوگاندا، رواندا و تانزانیا استفاده می شود. اگرچه تخمین ها بسیار متفاوت است، تصور می شود که سواحیلی به عنوان زبان مادری توسط حدود 16 میلیون نفر و به عنوان زبان دوم توسط 80 میلیون نفر صحبت می شود.

در حقیقت، اگر فیلم "شیر شاه" را تماشا کرده باشید، از قبل با تعدادی از کلمات سواحیلی مانند "رافیکی" (دوست) و "سیمبا" (شیر) آشنا خواهید شد.  تلفظ اکثر کلمات سواحیلی نسبتاً آسان و بسیاری از آنها  شبیه به معادل انگلیسی خود هستند. برای مثال، "polisi" به معنای پلیس است و "baiskeli" به معنای دوچرخه است. البته  این زبان دارای تفاوت های کلیدی نیز میباشد، اما اگر به دنبال تسلط بر یک یا چند زبان آفریقایی هستید، سواحیلی برای شروع بسیار کارامد میباشد.

زبان سواحلی

۱۵- زبان فیلیپینی
زبان فیلیپینی یکی از زبان های رسمی فیلیپین و یکی دیگر از زبان های استرالیایی است. ازطرفی، این زبان برای یادگیری آسان میباشد، زیرا تلفظ آن دشوار نیست، و بسیاری از واژگان آن از زبان های دیگر، از جمله انگلیسی، اسپانیایی و مالایی سرچشمه گرفته شده است.
به عبارت دیگر، ساختار جمله و تمرکز فعل تاگالوگ با زبان انگلیسی کاملا متفاوت است، که آن را به چالش برانگیزترین زبان در این لیست تبدیل می کند. اما، مانند بسیاری از زبان‌های خارجی، اغلب صرفاً موضوع تمرین کردن نیز میباشد.
با تاگالوگ به عنوان یک زبان مادری که  حدود 45 میلیون نفربه این زبان صحبت میکنند، یادگیری آن یا حداقل اصول اولیه، اقامت شما در فیلیپین را بسیار تسهیل میبخشد.

بنابراین شما در حال حاضر ۱۵زبان ساده برای یادگیری خود دارید  و اگر شما از این طریق به فکر سرمایه گذارید هستید چرا به برخی از دوره های زبان ارائه شده توسط برلیتز نگاهی نمی اندازید؟ اما این موضوع که شما به دنبال نکات چالش برانگیزی نیز هستید  هیچ جای نگرانی  نخواهد داشت زیرا  ما ۱۵ زبان برتر برای یادگیری را برای شما اشنا کرده ایم.

زبان فیلیپینی


X

جهت ارتباط با واحد آموزش مجازی روی کارشناس مربوطه کلیک نمایید.
تلفن: 81090 - 021

      ارتباط و مشاوره رایگان (WhatsApp)
Close and go back to page